BankID

BankID er din digitale legitimasjon som gjør at du trygt og enkelt kan identifisere deg på nett. Du kan bruke det ved signering av dokumenter og avtaler i banken og i en rekke andre offentlige portaler, og ved trygg netthandel.
  • Bruk kodebrikke eller mobilen som kodegenerator
  • Enkelt og trygt å bruke
  • BankID er personlig - oppgi aldri koden til andre

Aktivering av BankID

Fått ny BankID, eller ny kodebrikke som må aktiveres? Her aktiverer du din BankID
Kvinne med morratryne som bruker BankID-app på bussen

Nå har du mulighet til å få raskere BankID

Ved bruk av ansiktsgjenkjenning, fingeravtrykk eller telefonens skjermlås (PIN) kan du få en raskere BankID-innlogging. Les mer her

Slik sperrer du din BankID

Ta kontakt med banken!

Har du mistet kodebrikken din, eller mistenker du at den er stjålet, er det viktig å kontakte banken så raskt som mulig.

Har du mistanke om at noen har fått kjennskap til ditt BankID-passord, er det viktig å endre passord eller ta kontakt med banken umiddelbart.

BankID-oversikt

Lurer du på hvilke BankID-alternativer som er registrert på deg, og når avtalene utløper?

Slik kommer du i gang

Kom innom oss med passet ditt!

I media i den siste tiden har det vært flere oppslag om bankenes krav til legitimasjon. Norske bankkunder blir oppfordret til å besøke sin bankforbindelse for registrere pass som legitimasjon.

Bankene er etter hvitvaskingsloven pålagt å innhente og kontrollere legitimasjonsdokument i forbindelse med etablering av ordinære kundeforhold. I tillegg er vi pålagt en løpende kundekontroll som blant annet omfatter krav om gyldig legitimasjonsdokument på kunden.

I sammenheng med vårt løpende arbeid mot hvitvasking gjennomfører vi i Rindal Sparebank også en legitimasjonskontroll av våre kunder. Vi ønsker at våre kunder kommer innom oss for å få registrert sitt pass som gyldig legitimasjon. Ved vårt hovedkontor kan du stikke innom mellom kl 9 og 15.30 alle hverdager. Vårt avdelingskontor på Ranheim kan også registrere din legitimasjon, men ta kontakt slik at de vet at du kommer innom.

Har du ikke pass? Ta med førerkortet ditt. Ta gjerne kontakt med oss dersom du har spørsmål vedrørende dette. Du når oss på telefon 71 66 40 00 mellom kl 9 og 15 på hverdager, og på e-post post@rindalsbanken.no.

Dette lurer mange på

Hva betyr de ulike feilmeldingene på BankID

BankID har oversikt over de ulike feilmeldingene og tips til hva du kan gjøre dersom du får en feilmelding. 

BankID policy og avtalevilkår

The Trust Service Provider Statement (TSPS) beskriver bankens offentlige nøkkelinfrastruktur for utstedelse av elektroniske identiteter (eID) til sluttbrukere for BankID og BankID på mobil. Hvis du ønsker å lese et forenklet dokument, kan du se relevante avtalevilkår (PDS):