I media i den siste tiden har det vært flere oppslag om bankenes krav til legitimasjon. Norske bankkunder blir oppfordret til å besøke sin bankforbindelse for registrere pass som legitimasjon.
Bankene er etter hvitvaskingsloven pålagt å innhente og kontrollere legitimasjonsdokument i forbindelse med etablering av ordinære kundeforhold. I tillegg er vi pålagt en løpende kundekontroll som blant annet omfatter krav om gyldig legitimasjonsdokument på kunden.
I sammenheng med vårt løpende arbeid mot hvitvasking gjennomfører vi i Rindal Sparebank også en legitimasjonskontroll av våre kunder. Vi ønsker at våre kunder kommer innom oss for å få registrert sitt pass som gyldig legitimasjon. Ved vårt hovedkontor kan du stikke innom mellom kl 9 og 15.30 alle hverdager. Vårt avdelingskontor på Ranheim kan også registrere din legitimasjon, men ta kontakt slik at de vet at du kommer innom.
Har du ikke pass? Ta med førerkortet ditt. Ta gjerne kontakt med oss dersom du har spørsmål vedrørende dette. Du når oss på telefon 71 66 40 00 mellom kl 9 og 15 på hverdager, og på e-post post@rindalsbanken.no.