Hopp til innholdet
Synnøve
Nyhet

Vi blir én bank – og en enda sterkere lokalbank

Fra mandag 3. november slår vi oss sammen med Orkla Sparebank. Men du beholder alt du kjenner og setter pris på:

Du beholder: 

  • Din faste rådgiver 

  • Ditt lokale kontor 

  • Kontonummer og digitale tjenester 

  • Alt er som før – bare med ny logo og flere dyktige kolleger 

Sammen skaper vi en sterkere lokalbank

Vi fortsetter å være lokalbanken din, og vi vil – som før – bidra til utvikling og trivsel i nærmiljøet gjennom sponsormidler og gavefond. 

Sammen for lokalsamfunnet

Begge bankene har lange tradisjoner med å støtte gode tiltak og aktiviteter. Nå står vi enda sterkere – og kan bidra med enda mer gjennom gaver og sponsorater.

På denne siden finner du en oversikt med spørsmål og svar om sammenslåingen.

Du er også alltid velkommen til å ta kontakt med oss dersom du lurer på noe.

Takk for at du er kunde hos oss. Vi gleder oss til fortsettelsen – sammen!

Spørsmål og svar om sammenslåingen

Vi ser at i fellesskap vil vi være enda bedre rustet til å tilby fullskala banktjenester via lokal tilstedeværelse. Denne sammenslåingen vil bidra til å fortsatt sikre en selvstendig, solid og robust sparebank, som i enda større grad kan bidra til økt verdiskapning i lokalsamfunnene over tid. Banken skal forvalte lokalsamfunnets kapital på en god måte gjennom å tilby førsteklasses finansielle tjenester og utvise samfunnsansvar.
Du beholder alt du kjenner og setter pris på som din faste rådgiver, ditt lokale kontor og samme kontonummer og kjente digitale tjenester. For deg som kunde betyr dette at du fortsatt er kunde i en bank som er selvstendig, 100 % eid av bankens kunder og vårt lokalmiljø.
Nei. Du beholder kontoer, kort og produkter som før.
I utgangspunktet får alle samme rådgiver og kontaktperson som før.
Det blir ingen endring av kontorstruktur som en konsekvens av sammenslåing, vi har stor tro på å være fysisk til stedet for våre kunder.
Alle ansatte blir med videre. Vi skal være en attraktiv arbeidsgiver også fremover.
Det nye telefonnummeret blir 72498000, men ringer du det gamle nummeret ved en feil så blir du allikevel videresendt til det nye nummeret. 
Du trenger ikke foreta deg noe med din BankID, den vil fungere helt som før. 
Du beholder dine nåværende betingelser.
Dine digitale tjenester vil være helt like, men du logger deg på nettbanken via hjemmesiden til Orkla Sparebank.
Nei, du må ikke bytte nettbank. Rent praktisk behøver du ikke gjøre noen ting. Du vil få samme nettbankløsning som i dag. Begge bankene er tilknyttet samme datasystem, så de digitale løsningene vil være like.
Kortene dine fungerer som før. Kunder fra Rindal Sparebank vil etter hvert få nye kort med nytt design og logo, men frem til dette bruker du kortene dine som normalt.
Nei. Alt dette forblir uendret.
Begge bankene har en stolt og lang tradisjon for å være gode samarbeidspartnere med lokalt idretts- og kulturliv. Vi fortsetter å støtte lokalt idretts-, kultur- og næringsliv gjennom sponsoravtaler og gavefond – nå med enda større kapasitet. 
Begge bankene har en stolt og lang tradisjon for å være gode samarbeidspartnere med lokalt idretts- og kulturliv. Vi skal fortsette med gavefond med fokus på hele vårt nedslagsfelt.
Ja, Orkla Sparebank skal fremdeles være en del av Eika. Det styrker oss og gir kundene bedre tjenester.
Vi vil fortsette å styrke samarbeidet med Aktiv eiendomsmegling. Det er helt sentralt for at vi skal være best på helhetlig økonomisk rådgivning.
Ja! Følg oss på https://www.facebook.com/orklasparebank. Rindal Sparebank sin side vil ikke oppdateres fremover.